måndag 3 september 2012

Tredje dagen med FF


Lunch, utflykt/studiebesök, middag

Mat: Eftersom jag var på ett studiebesök ute på landet idag var jag tvungen att ta med mig mellis och lunch som jag lätt kunde ta fram och inte behövde värma.

Frukost: Smoothie gjord på 1,5 dl lättyoghurt, 80 g kesella lätt, 50 g müsli, 40 g blåbär, 30 g hallon, lite vatten.

Mellanmål: Banan och jordgubbsmoothie. (100 g kesella, ½ dl lätt yoghurt, 20 g banan, 40 g jordgubbar.)

Lunch: Kall bulgursallad med limemarinerade räkor och kräftstjärtar samt örtcreme (335 kcal).

Mellanmål: 125 g minikeso, 1 banan samt lite knäckebröd med örtcreme.

Detta mellanmål var något större än jag vanligtvis ska äta under månaden, men det behövdes eftersom under studiebesöket cyklade vi i ungefär 1-1,5 timme och det tycker jag borde räknas som extra konditionsträning. 


Jag kände hur det brände i låren och rumpan, jag blev varm och andfådd eftersom cykeln inte hade någon växel och vägen gick lite upp och ner... Om man tränar kondition utöver FF-passet, kan man lägga till upp till 300 kcal för att inte få i sig för lite. Jag la till ca 140.

Middag: Chilihamburgare med tzatziki och wokgrönsaker samt Bbq potatis.



Kvällsmål: Tonfisk


Träning: Redan efter Tjejmilen hade jag träningsvärk i låren, men efter gårdagens FF-pass har jag inte bara haft i låren, utan även i armarna och magen. Dessutom cyklade jag, som sagt var, en del idag, men bara för det kunde jag ju inte skippa FF-träningen.

Så det blev en timme på gymmet där jag började med 10 minuter på crosstrainern, fortsatte sedan med samma Styrka A som igår innan det var dags för nästa pulshöjning. Då valde jag att köra 10 minuter på roddmaskinen. Efter det gick jag tillbaka till min styrkehörna där jag körde Styrka B och C med samma övningar som igår. Naturligtvis avslutade jag med stretch efteråt.

Information om puls och förbrända kalorier har jag tyvärr inte eftersom pulsklockans sändare inte låg i ryggsäcken när jag skulle upp till gymmet. Blev först väldigt orolig, men sedan kom på att den kanske hamnade i tvättkorgen med gårdagens träningskläder och några minuter senare kunde min man bekräfta det via telefon, så jag kunde slappna av och fokusera på träningen. Och det var bra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar